Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Lincoln MKZ Concept ger slankare form till bekant ansikte

Av evas noko - 10 januari 2012 10:13

Det Lincoln Varumärket har funnits i denna svacka i flera år nu, men Fords lyxiga arm är ute efter att iscensätta en comeback (igen) från och med den helt nya Lincoln MKZ . Varumärkets medelstora erbjudande kommer att anlända i återförsäljare senare i år, och vi får vår första glimt av vad som komma med detta, det MKZ koncept som gör sin debut på 2012 Detroit Auto Show . Det MKZ Concept har en allt -nya rena blad design som chefsdesigner Max Wolff kallar "enkelhet med bara några få drag." Den MKZ fortsätter att funktionen den senaste versionen av Lincolns delade vinge främre fascia, med ett par snyggt, flera enheter LED-lampor som rinner ut ur grillen. Kroppen sidan presenterar en skarp veck på Beltline som hjälper konceptet ser bredare och mer atletisk, och titta på MKZ konceptet i profil visar en svepande taklinje som ser unik och raffinerad. Vi är stora fans av svelte sidospeglar, som är ungefär lika tjock som ett band biff och helt oberoende av A-stolpen. Konceptet har också en fantastisk, helt glastak som integrerar in i karossen. Speglarna och lätt tonade glastaket inte nödvändigtvis kommer att ta sig till produktionen (tillsammans med de överdimensionerade hjul), men proportionerna i denna MKZ är sannolikt en spot-on match för produktionsmodellen. Lincoln berättar att konceptet har en 112-tums hjulbas - fem inches kortare än 2012-modellen. Konceptet är också mer än 2012-modellen med mer än en tum. Den extra längden bör möjliggöra en mycket mer invändig volym, men många koncept modeller visa upp en stuga som är mer Buck Rodgers än produktionen redo. Det är inte fallet med MKZ konceptet, som Lincoln valde att visa upp blindgångare som sannolikt kommer mycket nära den modell som vi kommer snart att hitta i återförsäljare. Bland de intressanta inslag är ett streck som funktioner rika material och vackra accenter trä, en ny ratt design som har perforerat läder och ett nytt ta på MyLincoln Touch. Centret IP dikena de analoga mätare till förmån för en tio-tums tunn film transistor LED instrumentpanel med skarpa utseende grafik. Mittkonsolen visar på en åtta-tums LCD-skärm med den numera välbekanta MyLincoln Touch grafik, plus en touch-känslig och knopp-fri uppsättning av VVS-kontroller. Den mest intressanta delen om mittkonsolen är frånvaron av en växelspaken. Transmission kontroller istället justeras vertikalt längs den vänstra kanten av bunten, städa upp massor av plats för första raden passagerare. I mittkonsolen finns även tryckknapp start och handskfacket knapparna release. Ford har inte gett mycket information om mekanik under huven på konceptbilen, men MKZ kommer att innehålla samma Lincoln Drive Control och kontinuerligt dämpningskontroll justerbar fjädring som 2013 MKT och MKS . Hit hoppet att läsa över Lincoln pressmeddelande och se till att ta del av de högupplösta bilderna i galleriet ovan.

75943 75943 06843 75943 75943 06843 75943 75943 1324 1324 75943 1324 75943 06843 75943 75943 06843 1324 06843 75943 06843 06843 06843 75943 75943 75943 1324 75943 06843 75943 1324 75943 06843 75943 06843 06843 1324 06843 06843 75943 75943 75943 1324 75943 1324 75943 06843 1324 06843 06843 1324 75943 06843 1324 06843 1324 06843 75943 06843 75943 75943 06843 1324 06843 1324 1324 06843 06843 1324 75943 06843 06843 06843 06843 75943 75943 06843 06843 1324 06843 06843 75943 75943 1324 75943 06843 75943 75943 1324 06843 75943 75943 75943 75943 1324 1324 75943 75943 1324 06843 06843 75943 75943 75943 75943 06843 06843 1324 1324 1324 06843 1324 1324 06843 06843 75943 75943 75943 75943 75943 06843 75943 1324 75943 1324 06843 75943 75943 1324 06843 06843 75943 1324 75943 06843 06843 1324 06843 1324 1324 1324 06843 06843 75943 1324 1324 75943 75943 1324 06843 75943 06843 06843 06843 06843 75943 06843 06843 1324 1324 75943 75943 06843 1324 75943 06843 75943 75943 75943 06843 1324 06843 75943 06843 75943 75943 06843 1324 75943 1324 06843 1324 1324 1324 75943 06843 06843 75943 06843 1324 75943 06843 1324 75943 06843 1324 75943 1324 06843 1324 75943 1324 75943 75943 06843 06843 1324 06843 1324 75943 06843 75943 75943 06843 06843 1324 06843 75943 75943 75943 75943 1324 1324 1324 75943 1324 1324 1324 06843 06843 1324 75943 1324 1324 06843 1324 75943 06843 1324 06843 1324 1324 1324 06843 1324 75943 06843 06843 06843 06843 75943 06843 75943 75943 06843 1324 06843 75943 75943 75943 06843 75943 06843 06843 06843 75943 1324 06843 75943 75943 75943 1324 1324 75943 75943 06843 75943 1324 1324 75943 75943 75943 75943 06843 75943 06843 1324 1324 06843 75943 75943 06843 06843 75943 75943 75943 1324 1324 75943 75943 1324 06843 1324 75943 06843 75943 1324 75943 1324 1324 75943 06843 1324 1324 75943 06843 75943 75943 75943 75943 06843 06843 75943 75943 06843 06843 1324 75943 1324 06843 06843 1324 1324 06843 06843 06843 06843 06843 06843 06843 75943 1324 75943 75943 06843 75943 06843 06843 75943 06843 06843 1324 06843 1324 1324 06843 06843 1324 1324 1324 06843 75943 06843 75943 1324 1324 1324 1324 06843 1324 06843 1324 1324 06843 75943 75943 1324 06843 06843 75943 1324 06843 1324 75943 1324 75943 06843 06843 06843 1324 75943 75943 1324 06843 75943 1324 06843 06843 06843 06843 06843 75943 75943 1324 06843 75943 75943 06843 1324 1324 1324 75943 06843 06843 75943 1324 06843 75943 1324 1324 1324 06843 06843 75943 75943 1324 75943 75943 1324 75943 75943 1324 06843 1324 75943 1324 06843 06843 1324 75943 06843 75943 75943 1324 06843 06843 1324 75943 1324 1324 1324 1324 1324 06843 06843 1324 1324 1324 75943 75943 1324 06843 1324 75943 06843 75943 75943 06843 1324 1324 06843 06843 1324 1324 75943 06843 1324 75943 75943 1324 06843 1324 75943 1324 75943 75943 1324 06843 06843 75943 75943 06843 75943 1324 75943 75943 06843 06843 75943
 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evas noko - 10 januari 2012 10:22

Den skarpsynta bland er kanske har sett något misstänkt lurar på Chevrolet koden 130R och och Tru 140S begrepp , som båda debuterade här idag på Detroit Auto Show . Varje koncept har en framträdande plats den legendariska Chevrolet Corvette över flag...

Av evas noko - 10 januari 2012 10:20

Den Chrysler 200 är en fin bil, men inte exakt det första vi skulle välja för att få våra hjärtan racing. Åtminstone inte i lager form. Men det är där Mopar kommer in Chrysler mångåriga eftermarknaden delar division rullade ner till Cobo Hall i år me...

Av evas noko - 10 januari 2012 10:19

Så mycket som vi gillar den nya för-2012 Mini Coupe , är några av oss på Autoblog personalen inte vinnas av den lågt hängande hardtop. Vi älskar den standard Cooper kombi, och medan Coupé kördynamik är rena Mini godhet, vi kan inte linda in våra huvu...

Av evas noko - 10 januari 2012 10:18

Pandora kan bli en standard på alla större OEM-infotainment-system, men allt-du-kan-äta prenumeration inte har fått samma fart eller bred acceptans. MOG siktar på att ändra på det med fordonsindustrin partnerskap med BMW och Mini , men dess bara till...

Av evas noko - 10 januari 2012 10:16

Infotainment-system är dyra. Även rullade in en genomsnittlig ny bil betalning och utspridda över fyra eller fem år, du pratar fortfarande om några allvarliga kontanter. Och om vi är ärliga, de flesta köpare som kan släppa den typen av mynt i allmänh...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se